T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BARTIN / AMASRA - Amasra Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

PORTEKİZ HAREKETLİLİĞİMİZİ 17-21 MART 2015 TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİRDİK

Projemizin son hareketliliğini iki öğrencimiz ile birlikte Portekiz´in Torres Vedras şehrine gerçekleştirdik.

portekizportekizportekizportekizportekizportekizportekizportekizportekiz1

İkinci yabancı  Dil öğreniminin öğrencilerin meslekleriyle ilişkilendirilerek en pratik şekilde öğretilmesi ve Öğrenilmesi amacı taşıyan projenin son hareketliliği Hollanda,İngiltere,Türkiye,Fransa, ve İspanyada ki kurumların katılımıyla Portekiz de gerçekleşti.

Proje hareketliliğini 2 öğrencileri ile birlikte gerçekleştirdik.Portekizdeki ortağımız Meslek Eğitimi veren bir lise ve bizleri çok iyi ağırladılar.Ortak kurumumuz bize yabancı dili öğrencilerine en iyi şekilde öğretebilmek için neler yaptıklarını hazırladıkları pilot uygulama ile gösterdiler. Aktiviteler arasında Turizm öğrencilerinin şehirlerinin tarihi ve kültürel yerlerini  hazırladıkları şehir turu ile gezdirdiler.İkinci yabancı dil öğrenimin önemini ziyaret ettiğimiz  ülkede öğrencilerin hazırlamış oldukları pilot uygulamalarla bir kez daha öğrencilerimize  gösterme şansını yakaladık. 

Portekiz hareketliliğimiz 2 yıldan beri devam eden projemizin son hareketliliği olmasından dolayı çık önemliydi.İki yıldan beri uygulamakta olduğumuz proje ile yabancı dil öğretiminde ve öğreniminde özellikle Meslek öğrencileri için neler yapılması gerektiğini,hangi öğretim teknik ve metotların öğrencilere daha uygun olduğunu bulmaya çalıştık.Portekiz de koordinatör öğretmenler ile yaptığımız final toplantısında iki yıldan beri her ülkede dil öğrenimi için uygulanan pilot uygulamaları analiz ettik.Sonuç olarak ikinci dil öğreniminde öğrencilere o dili kullanabilmek için gerçek yaşam durumları yaratmamız gerektiğini,teknolojiyi kullanmanın önemini ve özellikle Meslek Liselerinde öğrencinin dili kullanabileceği gerçek işyerleri veya firmalarla işbirliğine gidilebileceği sonucuna vardık.Her okulun uluslar arası kardeş bir okulunun olması da öğrencileri dil öğrenimine ve o dili kullanmaya  teşvik edecek başka bir unsur olarak gösterildi. 

Proje çıktılarının ve sonuçlarının hazırlayacağımız final raporu ile Ulusal Ajansa sunacağız ve diğer öğretmenlere tecrübelerimizi aktaracağız. 

Proje aktiviteleri içerisinde Torres Vedras Meydanına öğrencilerle birlikte bir ağaç diktik ve belki de yıllar sonra öğrencilerimiz bu ağaç altında bir araya gelebilecekler. Proje asıl amacının yanı sıra iki yıldan beri farklı ülkelerde bir araya gelen farklı kültürlerden öğretmen ve öğrencilerin bir kişinin hangi kültürden geldiğinin,hangi dili konuştuğunun,dininin ne olup olmadığının,renginin ,önemi olmadığını asıl olanın birbirini güler yüzle karşılamak,sevgi ve hoşgörü içerisinde bir şeyler paylaşabilmek olduğunu bir kez daha göstermiş olduk.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.03.2015 - Güncelleme: 21.09.2023 10:27 - Görüntülenme: 2355
  Beğen | 0  kişi beğendi